راهنمای مجموعه نرم افزارهای یکتاوب
راهنمای آموزش و رفع اشکال | راهاندازی اولیه | راهنمای جامع برنامه | فهرست ابزارهای مدیریت | راهنمای الفبایی | مقالات متنوع
جستجو در راهنما | فهرست فایل ها | پرسشهای متداول | تالار گفتگو | ارسال پیشنهادها و اشکالات | برگشت به پایگاه
اشکال در اتصال به سایت ها یا سرویس های بیرونی
برخی از امکانات و ابزارهای برنامه نیاز به استفاده از منابع خارجی دارند. مثلا وقتی بخواهید پرداخت اینترنتی انجام دهید یا با کمک SMTP ایمیل ارسال کنید نیاز به اتصال به وب سرور های خارجی خواهد بود. همچنین ارسال نسخه ها برای ISC و نیز استفاده از خدمات سرقت ادبی irisweb نیاز به اتصال به پایگاه های خارجی دارد. در این مواقع اگر دسترسی سرور برای اتصال به منابع خارجی باز نباشد با خطایی مشابه موارد زیر مواجه خواهید شد: fsockopen() error wsdl error HTTP ERROR: Couldn't open socket connection to server البته این اشکال می تواند به دلایل دیگری مثل مسدود بودن دسترسی شما از طرف سایت هدف یا در کل اشکال در پایگاه یا سرویس مورد نظر نیز رخ دهد.
در این مواقع باید دسترسی به سایت و سرویس مورد نظر را ردیابی کرده و اشکال را برطرف کنید. اگر سرور در اختیار سازمان است و از سرور یکتاوب استفاده نمی کنید، ابتدا با بخش آی تی بررسی لازم را انجام دهید و از باز بودن دو طرفه ی پورت 80 اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان می توانید از داخل سرور دسترسی به سرور مورد نظر را مثلا با دستور زیر (یا با مرورگر) بررسی کنید: wget https://ippanel.com/class/sms/wsdlservice/server.php?wsdl
اگر مشکل اتصال مستقیم از سرور وجود نداشت، می توانید تنظیمات DNS سرور را بررسی و تایید کرده و سپس apache را ری استرات کنید: /opt/lampp/lampp restart
اگر باز هم مشکل وجود داشت فایروال های سرور، فایروال های شبکه و بلوک شدن دسترسی به سرور در مسیر را بررسی کنید:
tracert https://ippanel.com/class/sms/wsdlservice/server.php?wsdl
اگر اشکال مربوط به اتصال به سرور SMTP برای ارسال ایمیل است، این راهنما را بررسی کنید: دقت کنید:
|
Email : yektaweb (AT) gmail.com
Academic Web Tools - Yektaweb Collection - مجموعه مدیریت یکپارچه پایگاههای اینترنتی